Receptionist
Dit artikel gaat over een medewerker. Receptionisten zijn werknemers met kantoor- of administratieve ondersteunende functies. Dit werk wordt meestal gedaan in de wachtruimte, zoals de lobby of receptie van een organisatie of bedrijf. De titelreceptionist wordt toegeschreven aan de persoon die door de organisatie is ingehuurd om bezoekers, patiënten of klanten te ontvangen of te ontvangen en de telefoon op te nemen.
De titelreceptionist wordt toegeschreven aan de persoon die door de organisatie is ingehuurd om de patiënt of klant te ontvangen of te begroeten en de telefoon op te nemen. De term receptie wordt in veel hotels van de administratieve afdeling gebruikt en de taken van de receptioniste kunnen ook kamerreservering en toewijzing, gastenregistratie, kassierwerk, kredietcontrole, sleutelcontrole en post- en berichtdiensten omvatten. Zo'n receptioniste wordt meestal een receptioniste genoemd. Receptionisten zijn betrokken bij veel werkterreinen om bedrijven te helpen waarvoor ze werken, waaronder daten, archiveren, archiveren en andere kantoortaken.
De zakelijke verantwoordelijkheden van de receptioniste kunnen het beantwoorden van vragen van bezoekers over het bedrijf en zijn producten of diensten omvatten, bezoekers naar hun bestemming leiden, post sorteren en verspreiden, oproepen beantwoorden op telefoons met meerdere lijnen of in het begin van de 20e eeuw bellen Uitwisselen, afspraak maken, archiveren, records bijhouden, toetsenbord / gegevensinvoer en diverse andere kantoortaken uitvoeren, zoals fax of e-mail. Sommige receptionisten kunnen ook boekhoudkundige of kassamedewerkingen uitvoeren. Sommige, maar niet alle kantoren willen misschien dat de receptioniste de gasten koffie of thee geeft en de lobby netjes houdt. De receptioniste kan ook veel toegangscontrolefuncties overnemen van de beveiligingsfunctionaris van de organisatie door de identiteit van medewerkers te verifiëren, bezoekerspassen uit te geven en ongebruikelijke of verdachte mensen of activiteiten te observeren en te melden.
De receptioniste is meestal het eerste zakelijke contact dat een persoon in de organisatie tegenkomt. De meeste organisaties verwachten dat receptionisten kalm, beleefd en professioneel blijven, ongeacht het gedrag van bezoekers. Enkele persoonlijke kwaliteiten die de receptioniste moet hebben om het werk met succes af te ronden zijn aandacht, nette uitstraling, initiatief, loyaliteit, volwassenheid, respect voor vertrouwelijkheid en voorzichtigheid, positieve houding en betrouwbaarheid. Soms kan interactie met veel mensen met verschillende soorten persoonlijkheden het werk stressvol maken en moet u meerdere taken snel voltooien.
Afhankelijk van de branche kan de functie van receptioniste de kans krijgen om elkaar te ontmoeten en kan deze worden overgedragen aan andere functies op een specifiek gebied. Sommige mensen gebruiken dit soort werk als een manier om vertrouwd te raken met kantoorwerk of om andere functies of functies binnen het bedrijf te begrijpen. Sommige mensen gebruiken de baan van de receptioniste om geld te verdienen terwijl ze verdere onderwijsmogelijkheden of andere professionele interesses nastreven, zoals podiumkunsten of schrijvers.
Hoewel veel van de receptionisten gedurende hun hele loopbaan deze functie hebben bekleed, kunnen sommige receptionisten overschakelen naar andere administratieve functies, zoals vertegenwoordigers van de klantenservice, dispatchers, interviewers, secretarissen, productieassistenten, persoonlijke assistenten of leidinggevenden Officieel assistent. Bij kleinere bedrijven, zoals artsen of advocatenkantoren, kan de receptioniste ook de office manager zijn die verantwoordelijk is voor verschillende mid-level bedrijfsactiviteiten. In de hotelbranche wordt bijvoorbeeld de rol van nachtreceptionist bijna altijd gecombineerd met het uitvoeren van dagelijkse accountconsolidatie en rapportage, de zogenaamde nachtcontrole.
Nadat de receptioniste de baan heeft verlaten, betreedt hij meestal andere carrièregebieden, zoals verkoop en marketing, public relations of andere mediavelden. Verschillende beroemdheden waren aanvankelijk receptionisten, zoals Betty Williams, de mede-winnaar van de Nobelprijs voor de vrede van 1976. The Beatles Paul McCartney's fotograaf, ondernemer en vrouw. Andere opmerkelijke mensen die begonnen te werken als receptioniste of in het veld werkten, zijn onder meer burgerrechtenactiviste Rosa Parks en voormalig HP CEO Carly Fiorina.
Vanwege de vooruitgang in communicatietechnologie huren sommige eigenaren van kleine en middelgrote bedrijven on-site externe receptionisten in, in plaats van fulltime interne receptionisten. Zoals de uitdrukking zelf al aangeeft, gebruiken on-site receptionisten op afstand telefonische private branch exchange (PBX) -servers om oproepen naar bedrijven op andere locaties af te handelen. De meeste moderne receptionisteservices kunnen berichten beantwoorden, schermoverdrachten en gesprekken doorverbinden, veelgestelde vragen beantwoorden en webformulieren invullen. Veel services kunnen ook afspraken regelen en creditcardbestellingen registreren. Sommige oudere horecadiensten bestaan al tientallen jaren, maar hun werk is meestal heel anders dan moderne diensten.
Vooruitgang in touchscreens en 2-weg videotechnologie veranderen de manier waarop sommige receptionisten werken. Met het nieuwe virtuele video-receptionistensysteem kunnen live-, binnen- of externe receptionisten nu de kantoorlobby vanaf een externe locatie beheren. Deze virtuele receptionisten nemen niet alleen de telefoon op, maar begroeten ook de bezoekende bezoekers door middel van de bewegingsdetectiecamera om de bezoekers te "zien" wanneer ze het gebouw binnenkomen. De externe ontvanger wordt vervolgens weergegeven in een videovenster op een aan de muur gemonteerde LCD, kiosk of desktop alles-in-één computer. Vervolgens kunnen video-receptioniste en bezoekers communiceren via 2 videokanalen, zodat de receptioniste vanuit een centrale locatie een of meer kantoorlobby's kan aansturen.
De ontwikkeling van kantoorautomatisering heeft sommige receptionisten hun werk ontnomen. De oproep kan bijvoorbeeld worden beantwoord door een automatische assistent. Met uitstekende kantoor- / technische vaardigheden en goede manieren wordt een wijze en diplomatieke receptioniste nog steeds beschouwd als een troef van het bedrijfsimago van het bedrijf en stelt nog steeds hoge eisen in de zakenwereld.
Is de functie van administratief medewerker geschikt voor jou? Check dan de vacature op onze website. We zijn altijd op zoek naar verschillende executives. als volgt.
administratief bediende