Secretaresse

Secretaresse

Een secretaris is een persoon die gewoonlijk als assistent of secretaris van een bureau optreedt. Dit kan gebeuren als iemand daar zelf geen tijd voor heeft, zoals een dokter of een directeur.


De woorden "Jubilee" en "Librarian" zijn de vrouwelijke vormen van "Jubilee" en "Librarian". 'Secretaris' is niet het geval. De gebruikelijke taak van een persoon die als secretaris werkt, is "secretaresse". Vrouwen die als secretaresse werken, zijn zelf secretarissen.

Secretarissen hebben doorgaans collega's die hen kunnen helpen bij het uitvoeren van eenvoudigere taken: administratief personeel of secretariaat.

Secretarisdag is elke derde donderdag in april. Op die dag werd de secretaris het middelpunt van de mensen, wat ook een belangrijke dag is voor de bloemist.
Soorten secretaressen
De volgende niveaus zijn te onderscheiden: Junior secretaris secretaris Afdelingssecretaris Management assistent Administratief secretaris Office Supervisor Secretaris van de Raad Secretaris van de Raad

De functie van secretaris is de afgelopen jaren onafhankelijker geworden. Tegenwoordig is de secretaris doorgaans ook verantwoordelijk voor het organiseren van de agenda van zijn medewerkers en het beheren van de informatiestroom. Met het vergroten van zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel zijn ook de inhoud en het opleidingsniveau van de functie veranderd. Door de nauwe samenwerking is zij bereid de rolbeperking met de secretaris te aanvaarden. De inherente verantwoordelijkheid van de functie is dat hij of zij handelt met service en ondersteuning.

Als de secretaris een probleem heeft: Te onafhankelijk Te veel bazen die hen dekken (misschien onder zijn volharding) Te dicht bij de baas Te veel deelname aan het persoonlijke leven van de baas Het blijkt dat ze bekwamer zijn dan de baas.

Taken

Het secretariaat omvat voornamelijk het uitvoeren van verschillende administratieve taken:
Het werk van de baas ondersteunen, voorbereiden en organiseren Beantwoord de vragen van de baas over de belangrijkste punten van de organisatie Houd de datingagenda bij Blijf communiceren of ontvang en verzend e-mailmappen Voer brieven, rapporten, citaten in Ontvang oproepen, e-mails en faxen Archivering van bestanden Neem contact op met klant of patiënt Breng een paar minuten door in een gesprek of vergadering Organiseer vergaderingen, congressen, etc.

Er zijn enkele afdelingssecretarissen die niet het werk van één persoon ondersteunen, maar de hele afdeling.

Opleiding

Hoewel er geen strikte diploma-eisen zijn voor het beroep van griffier / secretaris, hebben de meeste mensen het secundair of secundair onderwijs afgerond, meestal MBO (Nederland) of TSO (Vlaanderen). Daarnaast verzorgen MBO 3 en 4 ook diverse professionele cursussen, zoals: juridisch secretaris, medisch secretaris en directiesecretaresse. Voor taken met meer verantwoordelijkheden zijn afgestudeerden in het hoger onderwijs vereist, zoals een bachelor office management. Studenten kunnen zich specialiseren in dit programma: medisch secretariaat, juridisch secretariaat of commercieel secretariaat.


Man-vrouwverhouding
Volgens een enquête van Nederlandse vakbonden is 99% van de Nederlandse secretarissen vrouw. Daarom is in Vlaanderen, volgens het aantal jongens in de "geheime taal" van de TSO-afdeling (ongeveer 12%) en de bacheloropleiding "office management" (ongeveer 15%), het aantal mannelijke secretaresses en secretariaatsmedewerkers iets hoger. ).




Is de functie van administratief medewerker geschikt voor jou? Check dan de vacature op onze website. We zijn altijd op zoek naar verschillende executives. als volgt.


administratief bediende