Competenties callcenter medewerker


COMPETENTIES CALLCENTERMEDEWERKER

De capaciteiten van callcentermedewerkers verschillen van organisatie tot organisatie, maar in het algemeen kunnen we stellen dat callcentermedewerkers goede communicatieve vaardigheden, vloeiend Nederlands en goede zakelijke vaardigheden moeten hebben. De belangrijkste woorden zijn passie, vitaliteit, zelfstandigheid, doorzettingsvermogen, overtuigen, luisteren, optreden en analyseren.

ARBEIDSMARKTPERSPECTIEF EN DOORGROEIMOGELIJKHEDEN ALS CALLCENTERMEDEWERKER

Als callcentermedewerker is de kijk op de arbeidsmarkt doorgaans redelijk. Er zijn veel verschillende soorten callcenters en niet alle callcenters maken gebruik van fulltime medewerkers. Dit beroep is een goede aanvulling qua inkomen, zeker voor studenten en anderen. Als callcentermedewerker is er geen echte carrièremogelijkheid. Iedereen die wil groeien in een callcenter moet de juiste opleiding krijgen, anders zijn er geen carrièremogelijkheden.

ARBEIDSVOORWAARDEN EN SALARIS CALLCENTERMEDEWERKER

Er zijn geen voorbeelden van specifieke arbeidsvoorwaarden, omdat je als callcentermedewerker voor verschillende soorten bedrijven kunt werken met verschillende cao's. Daarnaast kun je tijdelijk worden aangenomen als callcentermedewerker. Als callcentermedewerker is het niet ongebruikelijk dat je vaak 's nachts werkt, omdat de meeste mensen dan thuis zijn. Het vaste salaris voor fulltime callcentermedewerkers ligt tussen de 1700 en 2500 euro per maand, afhankelijk van leeftijd en opleiding. In de callcenterindustrie is het niet ongebruikelijk om als werknemer extra bonussen te ontvangen, wanneer u voldoende omzet behaalt, wat de lonen kan verhogen. Overigens werken niet alle callcentermedewerkers fulltime.