Competenties callcenter medewerker
COMPETENTIES CALLCENTERMEDEWERKER
De capaciteiten van callcentermedewerkers verschillen van
organisatie tot organisatie, maar in het algemeen kunnen we stellen dat
callcentermedewerkers goede communicatieve vaardigheden, vloeiend Nederlands en
goede zakelijke vaardigheden moeten hebben. De belangrijkste woorden zijn
passie, vitaliteit, zelfstandigheid, doorzettingsvermogen, overtuigen,
luisteren, optreden en analyseren.
ARBEIDSMARKTPERSPECTIEF EN DOORGROEIMOGELIJKHEDEN ALS
CALLCENTERMEDEWERKER
Als callcentermedewerker is de kijk op de arbeidsmarkt
doorgaans redelijk. Er zijn veel verschillende soorten callcenters en niet alle
callcenters maken gebruik van fulltime medewerkers. Dit beroep is een goede
aanvulling qua inkomen, zeker voor studenten en anderen. Als
callcentermedewerker is er geen echte carrièremogelijkheid. Iedereen die wil
groeien in een callcenter moet de juiste opleiding krijgen, anders zijn er geen
carrièremogelijkheden.
ARBEIDSVOORWAARDEN EN SALARIS CALLCENTERMEDEWERKER