Administratieve taken

 

Wat doet de administratief medewerker?

Administratief personeel kan op verschillende afdelingen werken. Ze zijn verantwoordelijk voor administratieve en ondersteunende taken, en hun inhoud is sterk afhankelijk van de afdeling waar ze werken. Dit kan gaan van het invoeren van rapporten en notities, het verwelkomen van klanten, het voorbereiden van vergaderruimtes tot het beantwoorden van telefoontjes. Maar ook taken als het verwerken van bestellingen, het versturen van brieven en het opmaken van facturen behoren tot je takenpakket.

Taken krijg je meestal via je leidinggevende. Ook voor hulp of problemen kunt u bij hem of haar terecht.

Je hebt een leuke werkplek en werkt vaak in teamverband. Je hebt meestal vaste werktijden. Het belangrijkste is dat je als administratie medewerker goede organisatorische vaardigheden moet hebben en het leuk vindt om met anderen samen te werken.

Over het algemeen zijn er geen strikte diploma-eisen voor administratief medewerkers. Een diploma secundair of tertiair beroepsonderwijs is meestal voldoende. Er zijn bedrijven die een diploma secundair of hoger eisen van de werknemer.

 

Wat zijn de taken van een administratief medewerker?

  • Gegevens verzamelen en beheren, zoals klantenbestanden
  • Rang
  • de telefoon beantwoorden
  • Schrijf notities
  • Opstellen en versturen van brieven en facturen
  • gegevensinvoer
  • Over welke capaciteiten beschikt een excellente administratief medewerker?
  • Team geest
  • nauwkeurigheid
  • Resultaatgericht werken
  • Klantgericht

Wilt u spontan solliciteren voor Administrative taken in administrative beroepen. Volg dan link a.u.b!