Callcenter

 


 

Wat zijn callcentermedewerkers?

Callcentermedewerkers (ook wel callcentermedewerkers genoemd) zijn degenen die het telefoonverkeer afhandelen, meestal in een grote ruimte met veel collega's. Hier wordt onderscheid gemaakt tussen inkomende (inkomende) en uitgaande (uitgaande) gesprekken. In veel gevallen is het werk van een callcentermedewerker vergelijkbaar met dat van een telemarketeer.

Sommige callcenters zijn gespecialiseerd in direct marketing, acquisities, business-to-business (B2B) of business-to-consumer marketing (B2C). Ze nemen contact op met bedrijfen of mensen die ze nog nooit eerder hebben gezien of gesproken; dit wordt ook wel een cold call genoemd. Onder een gepassioneerd gesprek wordt verstaan ​​iemand die al heeft gesproken (via de telefoon) voordat hij belt.

 

Wat doen callcentermedewerkers?

Als callcentermedewerker handel je inkomende en uitgaande oproepen af. U belt vaak met klanten of bedrijven om hen aanbiedingen te doen, maar het telefoontje kan variëren van een eenvoudige aanmelding tot het verlenen van complexe diensten of het geven van advies. Mensen kunnen bijvoorbeeld ook het callcenter bellen om vragen te stellen, gegevens te wijzigen of een klacht te uiten. Callcentermedewerkers praten met hen en behandelen managementaspecten. In de meeste gevallen behandelen ze naast telefoontjes ook inkomende en uitgaande e-mail.

CTI (Computer Telephony Integration) wordt vaak gebruikt om e-mails en oproepen te coördineren. Veel callcenters gebruiken ook ACD (Automatic Call Distribution) om inkomend telefoonverkeer correct door te sturen. Voor de gesprekken die uitgaande zijn, wordt meestal een voorspellend dialersysteem gebruikt dat automatisch werkt.