Que es una teleoperadora
Wat is een telemarketeer?
Een teleoperator is een agent die rechtstreeks via de telefoon met de klant communiceert. Hij of zij assisteert de dienstgebruiker bij het oplossen van zijn of haar zorgen, incidenten en klachten.
Door oproepen van gebruikers te beantwoorden, informeert het hen over de diensten van de centra die het bedient en biedt het ondersteuning voor reclamecampagnes voor telemarketing, of het nu gaat om de verkoop van producten en/of diensten, of diensten louter ter informatie.
Wat zijn de taken?
De belangrijkste functie van een telemarketeer is om telefonisch te informeren, verkopen te maken en aan de behoeften van gebruikers te voldoen. In wezen is de functie van de teleoperator-agent om oproepen te plaatsen en ontvangen om aan de behoeften van gebruikers te voldoen.
Hun vermogen om deze taak uit te voeren is erg belangrijk om klanten te kunnen begeleiden bij het doen van verzoeken. Via telefoonbeheer verzamelen ze informatie en verwerken deze in een database waarin gesprekken worden vastgelegd.
Dit zijn in principe de functies :
We kunnen een lijst maken van de klantenservicefuncties van de teleoperator, zodat u kunt bepalen waar u goed in bent en waar u zich moet verbeteren. Als we de functies van een telefoniste zouden willen beschrijven, zouden we zeggen dat hij/zij belt en/of gebeld wordt voor de volgende doeleinden:
Trek nieuwe klanten aan.
Bind klanten en behoud bestaande klanten.
Los verschillende calamiteiten op.
Bieden technische ondersteuning, professionele remote operator functies.
Opvolgen van klanten en bijwerken van de database.