Wat doet een administratief medewerker



Administratieve medewerkers voeren kantoorwerkzaamheden uit. Daarnaast vervul je in deze functie ook secretariële en financieel beheerswerkzaamheden. Administratieve assistent-posities hebben ook veel majors. In het algemeen kan het werk van administratief personeel worden onderverdeeld in drie deelfuncties:

Secretaressemedewerkers: werkzaamheden zoals het opstellen, uitwerken en afhandelen van schriftelijke en mondelinge communicatie en correspondentie

Receptioniste/telefoniste: ontvangen en afhandelen van telefoonverkeer, ontvangen van bezoekers en goederen, etc.

Bedrijfsleiders: archivering, debiteurenbeheer en verwerking van formulierenstroom en overige werkzaamheden

Voor deze functie beschik je over een aantal algemene vaardigheden. Bijvoorbeeld: Microsoft Office (vooral Word, Excel, Outlook) gebruiken om diverse processen te rapporteren, organiseren en begeleiden, informatie te analyseren en schriftelijk te communiceren. We versterken de specifieke taken die je als administratief medewerker uitvoert.

Wat moet ik doen als administratief medewerker?

Als administratief medewerker voer je dagelijks verschillende taken uit. Je beantwoordt bijvoorbeeld telefoontjes, verwerkt post, verwerkt e-mails, schrijft brieven, werkt documenten bij, maakt afspraken, controleert formulieren en archiveert documenten. Je bent duidelijk een allrounder. Hierdoor ben je ook breed inzetbaar. Natuurlijk zijn de taken die je als administratief medewerker moet uitvoeren afhankelijk van waar je gaat werken. Je werkveld is in ieder geval heel breed.