Wat doet een callcenter medewerker
Wat
is een callcentermedewerker?
Callcentermedewerkers (ook wel callcentermedewerkers genoemd) zijn degenen die het telefoonverkeer afhandelen, meestal in een grote ruimte met veel collega's. Hier wordt onderscheid gemaakt tussen inkomende (inkomende) en uitgaande (uitgaande) gesprekken. In veel gevallen is het werk van een callcentermedewerker vergelijkbaar met dat van een telemarketeer.
Sommige callcenters zijn gespecialiseerd in direct marketing, acquisities, business-to-business (B2B) of business-to-consumer marketing (B2C). Ze nemen contact op met mensen of bedrijven die ze nog nooit eerder hebben gezien of gesproken; dit wordt ook wel een cold call genoemd. Onder een gepassioneerde oproep wordt verstaan iemand die al heeft gesproken (via de telefoon) voordat hij belt.
Wat doen
callcentermedewerkers?
Als
callcentermedewerker handel je inkomende en uitgaande oproepen af. U belt vaak
met klanten of bedrijven om hen aanbiedingen te doen, maar het telefoontje kan
variƫren van een eenvoudige aanmelding tot het verlenen van complexe diensten
of het geven van advies. Mensen kunnen bijvoorbeeld ook het callcenter bellen
om vragen te stellen, gegevens te wijzigen of een klacht te uiten.
Callcentermedewerkers praten met hen en behandelen managementaspecten. In de
meeste gevallen behandelen ze naast telefoontjes ook inkomende en uitgaande
e-mails.
CTI (Computer
Telephony Integration) wordt vaak gebruikt om e-mails en oproepen te
coƶrdineren. Voor uitgaande gesprekken wordt meestal een predictive
dialer-systeem gebruikt, dat automatisch het telefoonnummer kiest.