Taken administratie

 

Wat zijn je taken als administratief medewerker?

Als administratief medewerker op bijna elke afdeling behoren administratieve taken (zoals post en e-mail afhandelen, vragen van klanten of leveranciers beantwoorden, bestellingen opvolgen, rapporten maken, enz.) tot je verantwoordelijkheden. Sommige werkgevers eisen ook dat u verantwoordelijk bent voor het ontvangen, opstellen van facturen, ondersteunen van personeelsbeheer en het up-to-date houden van de website of intranet... Uw verantwoordelijkheden zullen afhangen van de afdeling, uw werkgever en uw eigen leren of nieuwe dingen uitproberen.

Het grootste voordeel van het zijn van administratief medewerkster is dat je uitgebreid en flexibel kunt invullen. Computerwerk is echter een constante, zeker nu steeds meer bedrijfsprocessen worden gedigitaliseerd. Meestal moet je ook samenwerken met je team en collega's op andere serviceafdelingen.

Basisvaardigheden van leidinggevenden en administratief medewerkers

Als administratief medewerker moet je orde en overzicht kunnen bewaren. Uw collega's hebben het vertrouwen dat u documenten opslaat waar u ze snel kunt vinden. Het is ook belangrijk om je werk goed te organiseren. Als je goed prioriteiten kunt stellen en efficiƫnt en nauwkeurig kunt werken, dan heb je als administratief medewerker een leidende positie.

Als je ook de verantwoordelijkheid draagt voor het ontvangen van klanten en andere contacten, is het ook handig als je je moedertaal vloeiend spreekt (misschien Frans of Engels). Tegenwoordig is het essentieel om bekend te zijn met de huidige softwarepakketten en om gemakkelijk met verschillende digitale toepassingen om te kunnen gaan.