Taken administratie
Wat zijn je taken als administratief medewerker?
Als administratief medewerker op bijna elke afdeling behoren
administratieve taken (zoals post en e-mail afhandelen, vragen van klanten of
leveranciers beantwoorden, bestellingen opvolgen, rapporten maken, enz.) tot je
verantwoordelijkheden. Sommige werkgevers eisen ook dat u verantwoordelijk bent
voor het ontvangen, opstellen van facturen, ondersteunen van personeelsbeheer
en het up-to-date houden van de website of intranet... Uw verantwoordelijkheden
zullen afhangen van de afdeling, uw werkgever en uw eigen leren of nieuwe
dingen uitproberen.
Het grootste voordeel van het zijn van administratief
medewerkster is dat je uitgebreid en flexibel kunt invullen. Computerwerk is
echter een constante, zeker nu steeds meer bedrijfsprocessen worden
gedigitaliseerd. Meestal moet je ook samenwerken met je team en collega's op andere
serviceafdelingen.
Basisvaardigheden van leidinggevenden en administratief
medewerkers
Als administratief medewerker moet je orde en overzicht
kunnen bewaren. Uw collega's hebben het vertrouwen dat u documenten opslaat waar
u ze snel kunt vinden. Het is ook belangrijk om je werk goed te organiseren.
Als je goed prioriteiten kunt stellen en efficiƫnt en nauwkeurig kunt werken,
dan heb je als administratief medewerker een leidende positie.
Als je ook de verantwoordelijkheid draagt voor het ontvangen
van klanten en andere contacten, is het ook handig als je je moedertaal
vloeiend spreekt (misschien Frans of Engels). Tegenwoordig is het essentieel om
bekend te zijn met de huidige softwarepakketten en om gemakkelijk met
verschillende digitale toepassingen om te kunnen gaan.