Taken van administratief medewerker


Administratieve staffuncties

In alle functies van administratief medewerker hebben verschillende functies verschillende verantwoordelijkheden. Als baliemedewerkster en receptioniste ben jij het visitekaartje van het bedrijf. Als eerste aanspreekpunt bij de receptie is het belangrijk dat je servicegericht bent en een goed gesprek hebt met hotelgasten. Voor deze functie is het belangrijk dat je druk kunt weerstaan ​​en goed kunt prioriteren. Als u liever op de achtergrond werkt en goed bent in cijfers, dan zijn vacatures voor boekhouding of financieel management voor medewerkers wellicht interessant voor u. Hier assisteer, creëer en analyseer je verschillende boekhoudkundige taken. Vanzelfsprekend beschik je voor deze vacatures over een sterk analytisch vermogen.

Wat doet de administratief medewerker?

Een administratief medewerker is een persoon die kantoor- en ondersteunende werkzaamheden verricht in een secretariële of administratieve omgeving. Administratieve assistenten voeren vaak activiteiten uit die management, leidinggevenden en crediteuren ondersteunen. Een belangrijke taak is het verwerken, ordenen en beantwoorden van brieven en e-mails. Tijdens de vergadering is de administratief medewerker meestal ook verantwoordelijk voor het maken van de notulen van de vergadering. Het is van belang dat administratief personeel nauwkeurig en resultaatgericht kan werken. Daarnaast is het voor administratief medewerkers ook van belang om programma's als Word en Excel in Microsoft Office te kunnen gebruiken en een goede beheersing van het Nederlands (geschreven en gesproken).