Secretaresse administratief medewerker

Een administratief persoon is iemand die kantoor- en andere ondersteunende werkzaamheden verricht in een secretariële omgeving. De administratieve functies kunnen gecategoriseerd worden onder:

Secretaris Assistent/Secretaris: De focus ligt op het opstellen, ontwikkelen en verwerken van schriftelijke en mondelinge communicatie en correspondentie.

Receptioniste/Receptioniste: De focus ligt op het ontvangen van bezoekers en goederen en het afhandelen van het telefoonverkeer.

Bedrijfskundige medewerkers: De focus ligt op zaken als archivering, debiteurenbeheer en verwerking van formulierenstromen (allemaal in de bedrijfsomgeving).

Wat doet de administratief medewerker?

Administratief medewerkers houden zich doorgaans bezig met de volgende zaken:

Uitvoeren van secretariële en receptiewerkzaamheden, zoals:

Agenda beheren (afspraken en reserveringen vastleggen)

Telefonische communicatie afhandelen

Classificatie en distributie van ontvangen post

Bereid je voor, wees eerlijk en verstuur uitgaande e-mails

Ontvangst verwerken

Ontvangst en registratie van bezoekers