Eigenschappen administratief medewerker

 Wat zijn de belangrijkste taken van een administratief medewerker?

Dit kan gaan van het invoeren van rapporten en notities, het verwelkomen van klanten, het voorbereiden van vergaderruimtes tot het beantwoorden van telefoontjes. Maar ook taken als het verwerken van bestellingen, het versturen van brieven en het opmaken van facturen behoren tot je takenpakket.

Het werk van een administratief bediende

Je functie wordt grotendeels bepaald door je leidinggevende (leidinggevende, directie, etc.). Deze bijzondere taken doorsturen waar hij of zij geen tijd voor heeft of elke maand herhalen. Om deze taken uit te voeren, moet je enkele vaardigheden beheersen, zoals kennis van softwarepakketten, planning, receptie, telefoon,...

• ERP-software gebruiken

• Tekstverwerking

• Spreadsheets

• Bestanden formatteren en verzenden

• Post (distributie van inkomende post, verwerking van uitgaande post, ...)

• Plannen van vergaderingen en vergaderzalen (netheid, indeling,...)

Administratieve opvolging van facturen, dossiers, documenten, vergaderingen,...

receptie

Telefoon (inkomende oproepen en opvolging van documenten via uitgaande oproepen)