Call center agent

 


Callcentermedewerkers voeren werkzaamheden uit voor verschillende bedrijven, ze bellen naar toekomstige klanten en beantwoorden telefoontjes van klanten. Als ze bellen, promoten ze het product meestal op basis van het script. Ze kunnen ook eisen dat de klanten die reeds aangesloten zijn bij het bedrijf aanvullende diensten afnemen. Als ze de telefoon opnemen, behandelen ze meestal klachten van klanten of beantwoorden ze vragen. Ze hebben een grondige kennis van de producten en diensten van het bedrijf. De callcentermedewerkers die deze twee taken uitvoeren, worden hybride agenten genoemd en de plaats waar ze werken wordt hybride callcenter genoemd.

Zoals de functienaam al aangeeft, werken callcentermedewerkers in groepen op één locatie. Hun werk wordt meestal begeleid door iemand die de telefoon kan beantwoorden en ze moeten meestal binnen een uur of tijdens een dienst een bepaald aantal oproepen plaatsen of ontvangen.

Verantwoordelijkheden en verantwoordelijkheden van callcentermedewerkers

Deze taak vereist meestal de mogelijkheid om de volgende taken uit te voeren:

Ga op een professionele manier om met klanten via telefoon, e-mail of online chat.

Verkoop vragen, informatie verstrekken over producten en diensten of klachten afhandelen.

Werken in een open callcenteromgeving.

Zorg voor beveiliging van klantgegevens.

De callcentermedewerker moet een duidelijke, leuke en heldere vriendelijke telefoonstem hebben. Ze zijn medewerkers  van het bedrijf die direct in contact staan met klanten en hebben een sterke invloed op de gevoelens van klanten.