Contact center

Contactcentermedewerkers zijn klantenservice- of verkoopprofessionals die telefoontjes, e-mails, livechatberichten, sms-berichten en ondersteuningstickets voor het bedrijf afhandelen. De aard van de oproepen en berichten die ze afhandelen, kan variëren van eenvoudige vragen over het betalen van facturen en bestellingen tot complexe ondersteuningsvragen en klachten. Contactcentermedewerkers zijn doorgaans verantwoordelijk voor het dagelijks afhandelen van grote aantallen vragen. Als u de bezigheden wilt weten van het personeel dat onze vragen dag na dag behandelt, en wanneer we soms verward, geïrriteerd of zelfs erg boos zijn, zijn hier enkele dingen die achter de schermen zijn gebeurd.

 Contactcenter uitbesteden

Soms werken agenten voor een uitbesteed contactcenter, dat klanten van verschillende bedrijven behandelt. Aangezien deze agenten meer dan één bedrijf vertegenwoordigen, moeten ze uiterst voorzichtig zijn om de juiste procedures voor elke klantaccount te volgen. Daarom moeten klanten, hoewel ze op dezelfde dag voor verzekeringsmaatschappijen, telefoonmaatschappijen en hotels werken, het gevoel hebben dat ze met fulltime vertegenwoordigers te maken hebben.

Vertegenwoordiger van het virtuele contactcenter

Een vertegenwoordiger van een virtueel callcenter is een persoon die als callcenteragent werkt, maar niet op het hoofdkantoor werkt. In plaats daarvan gebruiken ze desktop- of laptopcomputers om thuis te werken. Net als interne contactcentermedewerkers zijn sommige virtuele callcentermedewerkers rechtstreeks in dienst van een bedrijf. Anderen werken in outsourcingbedrijven en beantwoorden of beantwoorden oproepen voor verschillende klanten.

Virtuele callcentermedewerkers kunnen overal werken met een stabiele internetverbinding; het enige dat ze nodig hebben, is een computer waarop een chatinterface of ticketing-applicatie kan draaien. Als de agenten echter ook bellen of gebeld worden, moeten ze in een rustige omgeving werken met hoogwaardige headsets. Klanten hoeven nooit hard te werken om hun stem te laten horen door agenten die in luidruchtige coffeeshops werken.