Wat is administratief medewerker
Wat moet ik doen als administratief medewerker?
Als administratief medewerker voer je dagelijks
verschillende taken uit. Je beantwoordt bijvoorbeeld telefoontjes, verwerkt
post, verwerkt e-mails, schrijft brieven, werkt documenten bij, maakt
afspraken, controleert formulieren en archiveert documenten. Je bent duidelijk
een allrounder. Hierdoor ben je ook breed inzetbaar. Als administratief
medewerker zijn de taken die je moet uitvoeren natuurlijk afhankelijk van waar
je gaat werken. Je werkveld is in ieder geval heel breed.
Met wie heb ik te maken?
Ook heb je connecties met veel verschillende mensen in de
organisatie waar je werkt. Met welke collega's je te maken krijgt, hangt
natuurlijk af van je specifieke werkplek. Dit zijn in ieder geval:
HR Manager,
Boekhoudkundig personeel,
Crediteurenbeheer
Zakelijke medewerkers.
Wat moet ik doen als administratief medewerker?
Als administratief medewerker voer je dagelijks
verschillende taken uit. Je beantwoordt bijvoorbeeld telefoontjes, verwerkt
post, verwerkt e-mails, schrijft brieven, werkt documenten bij, maakt
afspraken, controleert formulieren en archiveert documenten. Je bent duidelijk
een allrounder. Hierdoor ben je ook breed inzetbaar. Als administratief
medewerker zijn de taken die je moet uitvoeren natuurlijk afhankelijk van waar
je gaat werken. Je werkveld is in ieder geval heel breed.
Financieel administratief medewerker
Financiële managers zorgen ervoor dat ze altijd inzicht
hebben in de financiële situatie van het bedrijf. Je voert (financiële)
managementgegevens in het geautomatiseerde systeem in, houdt het beheer van debiteuren
en crediteuren bij, verwerkt ziekteverzuimformulieren, declaraties en
bestellingen en controleert en organiseert boekingsdocumenten zoals facturen en
bankafschriften.
Bedrijfsadministratief medewerker
Als commercieel administratief medewerker ondersteun je de
verkoopmedewerkers in het bedrijf door middel van verschillende administratieve
maatregelen. In deze functie behandel je binnenkomende vragen en verzoeken van
klanten. Dit kunt u telefonisch of per e-mail doen. Daarnaast ben je ook verantwoordelijk
voor alle administratieve en organisatorische werkzaamheden die daarmee
samenhangen.
Wanneer ben jij geschikt voor de functie van administratief
medewerker?
Voor het zeer diverse werk van administratief medewerkers
moet je weten hoe je moet reageren.
Je moet snel en probleemloos kunnen schakelen tussen
verschillende activiteiten.
Klanten komen altijd op de eerste plaats
Dit geldt voor interne klanten (dus collega's waar je voor
werkt) en externe klanten. Klantvriendelijkheid is dan ook een belangrijk
aspect van je werk.
Je gebruikt een computer voor veel werk. Dit betekent dat je
vaak het toetsenbord gebruikt om te werken, dus je moet snel en nauwkeurig
kunnen typen.
Daarnaast beschik je uiteraard over internetkennis en
beheersing van de belangrijkste programma's van MS Office, zoals Word, Outlook
en Excel. Als je hier niet zo goed in bent, kun je gerichte trainingen of
computercursussen volgen om dit te leren.
Natuurlijk is het ook noodzakelijk dat je goed Nederlands
spreekt en schrijft en eenvoudige berekeningen kunt maken.
Wat krijg ik als administratief medewerker?