Wat is administratief medewerker

Wat moet ik doen als administratief medewerker?

Als administratief medewerker voer je dagelijks verschillende taken uit. Je beantwoordt bijvoorbeeld telefoontjes, verwerkt post, verwerkt e-mails, schrijft brieven, werkt documenten bij, maakt afspraken, controleert formulieren en archiveert documenten. Je bent duidelijk een allrounder. Hierdoor ben je ook breed inzetbaar. Als administratief medewerker zijn de taken die je moet uitvoeren natuurlijk afhankelijk van waar je gaat werken. Je werkveld is in ieder geval heel breed.

Met wie heb ik te maken?

Ook heb je connecties met veel verschillende mensen in de organisatie waar je werkt. Met welke collega's je te maken krijgt, hangt natuurlijk af van je specifieke werkplek. Dit zijn in ieder geval:

HR Manager,

Boekhoudkundig personeel,

Crediteurenbeheer

Zakelijke medewerkers.

Wat moet ik doen als administratief medewerker?

Als administratief medewerker voer je dagelijks verschillende taken uit. Je beantwoordt bijvoorbeeld telefoontjes, verwerkt post, verwerkt e-mails, schrijft brieven, werkt documenten bij, maakt afspraken, controleert formulieren en archiveert documenten. Je bent duidelijk een allrounder. Hierdoor ben je ook breed inzetbaar. Als administratief medewerker zijn de taken die je moet uitvoeren natuurlijk afhankelijk van waar je gaat werken. Je werkveld is in ieder geval heel breed.


Financieel administratief medewerker

Financiële managers zorgen ervoor dat ze altijd inzicht hebben in de financiële situatie van het bedrijf. Je voert (financiële) managementgegevens in het geautomatiseerde systeem in, houdt het beheer van debiteuren en crediteuren bij, verwerkt ziekteverzuimformulieren, declaraties en bestellingen en controleert en organiseert boekingsdocumenten zoals facturen en bankafschriften.

Bedrijfsadministratief medewerker

Als commercieel administratief medewerker ondersteun je de verkoopmedewerkers in het bedrijf door middel van verschillende administratieve maatregelen. In deze functie behandel je binnenkomende vragen en verzoeken van klanten. Dit kunt u telefonisch of per e-mail doen. Daarnaast ben je ook verantwoordelijk voor alle administratieve en organisatorische werkzaamheden die daarmee samenhangen.

Wanneer ben jij geschikt voor de functie van administratief medewerker?

Voor het zeer diverse werk van administratief medewerkers moet je weten hoe je moet reageren.

Je moet snel en probleemloos kunnen schakelen tussen verschillende activiteiten.

Klanten komen altijd op de eerste plaats

Dit geldt voor interne klanten (dus collega's waar je voor werkt) en externe klanten. Klantvriendelijkheid is dan ook een belangrijk aspect van je werk.

Je gebruikt een computer voor veel werk. Dit betekent dat je vaak het toetsenbord gebruikt om te werken, dus je moet snel en nauwkeurig kunnen typen.

Daarnaast beschik je uiteraard over internetkennis en beheersing van de belangrijkste programma's van MS Office, zoals Word, Outlook en Excel. Als je hier niet zo goed in bent, kun je gerichte trainingen of computercursussen volgen om dit te leren.

Natuurlijk is het ook noodzakelijk dat je goed Nederlands spreekt en schrijft en eenvoudige berekeningen kunt maken.

Wat krijg ik als administratief medewerker?

Je vraagt ​​je misschien af ​​hoeveel geld je gaat verdienen? Salaris is altijd afhankelijk van je taken en verantwoordelijkheden, opleiding, werkervaring en leeftijd. Als je net begint te werken, is het gemiddelde salaris van een administratief medewerker ongeveer 2.050 euro per maand en als je tien jaar werkt, ongeveer 2.400 euro. Onder administratief medewerksters vallen ook diverse professionele administratieve functies, zoals financieel administrateurs, bedrijfsadministrateurs, secretaresses, etc. Over het algemeen geldt: hoe professioneler uw werk, hoe meer verantwoordelijkheden u neemt en hoe meer u verdient. Daarom kan het loon in sommige gevallen zelfs oplopen tot 3.000 euro of meer.